TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

FAIRNESS COMMUNICATIONS [3 records]

Record 1 2021-07-14

English

Subject field(s)
  • Management Theory
  • Organization Planning
DEF

The open and timely disclosure of information regarding decisions, policies and practices.

OBS

transparency: one of the three core staffing values in the public service.

CONT

In dealing with the transfer of human resources, the new employer agrees to be guided by the following principles : a. human resource decisions will continue to be governed by fairness and transparency and accompanied by open, clear and timely communications with employees and unions.

French

Domaine(s)
  • Théories de la gestion
  • Planification d'organisation
CONT

Par transparence, on entend que les renseignements concernant les décisions, les lignes directrices et les pratiques sont communiqués de façon ouverte et opportune.

OBS

transparence : une des trois valeurs au cœur de la dotation dans la fonction publique.

OBS

Il s'agit de la «transparence» au sens large, non seulement sur le plan financier mais aussi sur le plan décisionnel, comme les motivations du choix lors de l'embauche d'une personne.

CONT

Dans le cadre du transfert des ressources humaines, le nouvel employeur s'engage à respecter les principes suivants : a. Les décisions portant sur les ressources humaines continueront d'être régies par l'équité et la transparence et seront communiquées ouvertement, clairement et ponctuellement aux employés et aux syndicats.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Teorías de la gestión
  • Planificación de organización
OBS

Se refiere a la transparencia en la manera de actuar.

Save record 1

Record 2 2008-03-06

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Rules of Court
  • Organization Planning
  • Taxation
OBS

Appeals Renewal Initiative(ARI) : In response to a national survey undertaken to determine client satisfaction with the appeals system, the Department examined ways to improve the dispute resolution process. Several initiatives to be implemented include accelerating the average time to process an objection; developing Service Standards; surveying to measure client satisfaction regarding fairness, impartiality, clarity of communications and overall quality. In addition, the ARI commits Appeals officers to make available to clients all documents relevant to a disputed assessment; it also facilitates Appeals officers’ access to legal advice.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Règles de procédure
  • Planification d'organisation
  • Fiscalité
OBS

Initiative de renouvellement des appels (IRA) : En réaction à un sondage effectué à l'échelle nationale pour déterminer la satisfaction de la clientèle à l'égard du système des appels, le Ministère a examiné des façons d'améliorer le processus de règlement des différends. Plusieurs mesures seront prises, entre autres pour accélérer le temps moyen de traitement d'une opposition, pour élaborer des normes de service, pour sonder la clientèle afin de mesurer son dégré de satisfaction à l'égard de l'équité, de l'impartialité et de la clarté des communications et de la qualité en général. En outre, l'IRA oblige les agents des appels à mettre à la disposition des clients tous les documents s'appliquant à une cotisation à laquelle ils s'opposent. Cette initiative permet aussi aux agents des appels d'avoir mieux accès à des conseils juridiques.

Spanish

Save record 2

Record 3 1998-08-17

English

Subject field(s)
  • Titles of Programs and Courses
  • Customs and Excise
OBS

This review formed the foundation for the broader Appeals Renewal Initiative(ARI) that was announced by the Minister [Revenue Canada] in April 1997 aimed at improving the appeals process by focusing on service improvements in the areas of communications, fairness, transparency, timeliness and accessibility to the redress process.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes et de cours
  • Douanes et accise
OBS

Cet examen constituait le fondement de l'initiative plus générale de restructuration des appels (IRA), annoncée par la Ministre [Revenu Canada] en avril 1997, et qui vise à améliorer le processus des appels en mettant l'accent sur l'amélioration dans les communications, l'équité, la transparence, l'actualité et l'accessibilité du processus de recours.

Spanish

Save record 3

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