TERMIUM Plus®
The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.
REPORT PARLIAMENT PERFORMANCE [3 records]
Record 1 - internal organization data 2007-08-08
Record 1, English
Record 1, Subject field(s)
- Titles of Federal Government Programs (Canadian)
- Organization Planning
Record 1, Main entry term, English
- Management, Resources and Results Structure Policy
1, record 1, English, Management%2C%20Resources%20and%20Results%20Structure%20Policy
correct
Record 1, Abbreviations, English
- MRRS Policy 1, record 1, English, MRRS%20Policy
correct
Record 1, Synonyms, English
- Planning, Reporting and Accountability Structure 1, record 1, English, Planning%2C%20Reporting%20and%20Accountability%20Structure
former designation, correct
- PRAS 1, record 1, English, PRAS
former designation, correct
- PRAS 1, record 1, English, PRAS
Record 1, Textual support, English
Record number: 1, Textual support number: 1 OBS
The Management, Resources and Results Structure(MRRS) policy replaces the 1996 Planning, Reporting and Accountability Structure(PRAS) policy framework. It takes effect on April 1st, 2005. A Management, Resources and Results Structure provides a common, government-wide approach to the collection, management and public reporting of financial and non-financial information. It is meant to : Identify and define the strategic outcomes linked to a department's mandate and core functions; Provide a logical organization or architecture of the programs and activities being delivered in support of the department's strategic outcomes; Reflect the way a department is managed to achieve results with the resources allocated to it year after year; Illustrate the various decision-making mechanisms and accountabilities that exist within the department to manage programs and activities towards the achievement of results; Link each level and element of the Program Activity Architecture to planned and actual information on resources and results; and Provide a performance measurement strategy to enable departments to adjust program design and spending to better achieve results. In essence, the MRRS is intended to be a useful management tool that provides departments, central agencies and parliamentarians alike the framework needed to support results-based management practices across the federal government, demonstrate value for money, as well as provide key stakeholders with the information necessary to support decision-making. Furthermore, the MRRS, which replaces the Planning, Reporting and Accountability Structure(PRAS) Policy framework, will serve as the basis to report to Parliament through the Estimates and Public Accounts. 1, record 1, English, - Management%2C%20Resources%20and%20Results%20Structure%20Policy
Record 1, French
Record 1, Domaine(s)
- Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
- Planification d'organisation
Record 1, Main entry term, French
- Politique sur la structure de gestion, des ressources et des résultats
1, record 1, French, Politique%20sur%20la%20structure%20de%20gestion%2C%20des%20ressources%20et%20des%20r%C3%A9sultats
correct, feminine noun
Record 1, Abbreviations, French
- Politique sur la SGRR 1, record 1, French, Politique%20sur%20la%20SGRR
correct, feminine noun
Record 1, Synonyms, French
- Structure de planification, de rapport et de responsabilisation 1, record 1, French, Structure%20de%20planification%2C%20de%20rapport%20et%20de%20responsabilisation
former designation, correct, feminine noun
- SPRR 1, record 1, French, SPRR
former designation, correct, feminine noun
- SPRR 1, record 1, French, SPRR
Record 1, Textual support, French
Record number: 1, Textual support number: 1 OBS
La Politique sur la Structure de gestion, des ressources et des résultats (SGRR) remplace les directives de 1996 sur la Structure de planification, de rapport et de responsabilisation (SPRR). Elle entre en vigueur le 1er avril 2005. La Structure de gestion, des ressources et des résultats permet d'uniformiser la collecte, la gestion et la publication de l'information financière et non financière à l'échelle du gouvernement. Elle vise à : cerner et définir les objectifs stratégiques liés au mandat et aux fonctions clés d'un ministère; présenter l'organisation ou l'architecture logique des programmes et activités à l'appui des objectifs stratégiques du ministère; mettre en évidence la façon dont les ministères sont gérés pour obtenir des résultats grâce aux ressources qui leur sont confiées année après année; illustrer les divers mécanismes décisionnels et responsabilités que les ministères ont mis en place pour administrer leurs programmes et activités en vue d'obtenir des résultats; associer chaque niveau et élément de l'Architecture des activités de programmes à planifier aux données réelles sur les ressources et les résultats; et fournir une stratégie de mesure du rendement afin de permettre aux ministères d'ajuster leurs dépenses et la conception de leurs programmes pour obtenir de meilleurs résultats. Essentiellement, la SGRR est censée constituer un outil de gestion utile qui fournit aux ministères, aux organismes centraux et aux parlementaires le cadre nécessaire pour appuyer des pratiques de gestion axées sur les résultats à l'échelle du gouvernement fédéral, faire la preuve de l'optimisation des ressources et transmettre aux principaux intervenants l'information nécessaire à la prise de décisions. En outre, la SGRR, qui remplace la Structure de planification, de rapport et de responsabilisation (SPRR), servira d'assise pour les rapports au Parlement par le biais du Budget des dépenses et des Comptes publics. 1, record 1, French, - Politique%20sur%20la%20structure%20de%20gestion%2C%20des%20ressources%20et%20des%20r%C3%A9sultats
Record 1, Key term(s)
- Structure des ressources et des résultats de gestion
Record 1, Spanish
Record 1, Textual support, Spanish
Record 2 - internal organization data 2005-06-30
Record 2, English
Record 2, Subject field(s)
- Titles of Federal Government Programs (Canadian)
- Federal Administration
Record 2, Main entry term, English
- Staffing Management Accountability Framework
1, record 2, English, Staffing%20Management%20Accountability%20Framework
correct
Record 2, Abbreviations, English
- SMAF 1, record 2, English, SMAF
correct
Record 2, Synonyms, English
Record 2, Textual support, English
Record number: 2, Textual support number: 1 OBS
Public Service Commission of Canada. The SMAF(Staffing Management Accountability Framework) sets out the expectations for a well managed appointment system that respects the new PSEA(Public Service Employment Act). It clarifies the roles and responsibilities of the PSC(Public Service Commission) and delegated Public Service departments and agencies. Along with other mechanisms, the SMAF enables the PSC to review and evaluate staffing performance, and to provide feedback to delegated Public Service organizations. It also enables the PSC to report to Parliament on the elements of the appointment system that are more at risk, while providing an overview of the health of the appointment system. 1, record 2, English, - Staffing%20Management%20Accountability%20Framework
Record 2, French
Record 2, Domaine(s)
- Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
- Administration fédérale
Record 2, Main entry term, French
- Cadre de responsabilisation en gestion de la dotation
1, record 2, French, Cadre%20de%20responsabilisation%20en%20gestion%20de%20la%20dotation
correct, masculine noun
Record 2, Abbreviations, French
- CRGD 1, record 2, French, CRGD
correct, masculine noun
Record 2, Synonyms, French
Record 2, Textual support, French
Record number: 2, Textual support number: 1 OBS
Commission de la fonction publique du Canada. Le CRGD (Cadre de responsabilisation en gestion de la dotation) fixe les attentes liées à un système de nomination bien géré qui est conforme à la LEFP (Loi sur l'emploi dans la fonction publique) de 2003. Il précise les rôles et les responsabilités de la CFP et celles des ministères et des organismes délégataires de la fonction publique. De concert avec d'autres mécanismes, le CRGD permet à la CFP d'examiner et d'évaluer le rendement en dotation et de donner de la rétroaction aux organisations délégataires de la fonction publique. Il permet également à la CFP de faire rapport au Parlement des éléments du système de nomination qui sont plus à risque, tout en donnant un survol du fonctionnement du système de nomination. 1, record 2, French, - Cadre%20de%20responsabilisation%20en%20gestion%20de%20la%20dotation
Record 2, Spanish
Record 2, Textual support, Spanish
Record 3 - internal organization data 2003-11-19
Record 3, English
Record 3, Subject field(s)
- Titles of Monographs
- Organization Planning
Record 3, Main entry term, English
- Accounting for Results, 1997 Annual Report to Parliament
1, record 3, English, Accounting%20for%20Results%2C%201997%20Annual%20Report%20to%20Parliament
correct, Canada
Record 3, Abbreviations, English
Record 3, Synonyms, English
Record 3, Textual support, English
Record number: 3, Textual support number: 1 OBS
This report provides an overview of results-based management, performance and accountability issues. It is prepared with departments and agencies and is tabled in Parliament by the President of the Treasury Board with the pilot Departmental Performance Reports. These reports provide more detailed information on results and performance for specific federal activities. 2, record 3, English, - Accounting%20for%20Results%2C%201997%20Annual%20Report%20to%20Parliament
Record number: 3, Textual support number: 2 OBS
Ottawa, Treasury Board, 1997. 3, record 3, English, - Accounting%20for%20Results%2C%201997%20Annual%20Report%20to%20Parliament
Record 3, Key term(s)
- Accounting for Results
Record 3, French
Record 3, Domaine(s)
- Titres de monographies
- Planification d'organisation
Record 3, Main entry term, French
- Rendre compte des résultats: rapport annuel de 1997 au Parlement
1, record 3, French, Rendre%20compte%20des%20r%C3%A9sultats%3A%20rapport%20annuel%20de%201997%20au%20Parlement
correct, Canada
Record 3, Abbreviations, French
Record 3, Synonyms, French
Record 3, Textual support, French
Record number: 3, Textual support number: 1 OBS
Ce rapport donne un aperçu des enjeux liés à la gestion, au rendement et à la responsabilisation ou à la reddition de comptes en fonction des résultats. Le rapport a été préparé avec la collaboration des ministères et organismes fédéraux. Il est déposé devant le Parlement par le président du Conseil du Trésor, avec les rapports pilotes sur le rendement des ministères. On trouvera dans ces rapports des informations plus détaillées sur les résultats et le rendement pour des activités fédérales particulières. 2, record 3, French, - Rendre%20compte%20des%20r%C3%A9sultats%3A%20rapport%20annuel%20de%201997%20au%20Parlement
Record number: 3, Textual support number: 2 OBS
Ottawa : Conseil du Trésor, 1997. 3, record 3, French, - Rendre%20compte%20des%20r%C3%A9sultats%3A%20rapport%20annuel%20de%201997%20au%20Parlement
Record 3, Key term(s)
- Rendre compte des résultats
Record 3, Spanish
Record 3, Textual support, Spanish
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