TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

BUSINESS DEVELOPMENT PROJECT [23 records]

Record 1 2024-05-07

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Real Estate
  • Urban Housing
CONT

A housing project manager is a professional who oversees the development and implementation of projects related to housing. They are involved in various aspects of the project, from cost analysis and design development to financial analysis and business studies.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Immobilier
  • Habitation et logement (Urbanisme)

Spanish

Save record 1

Record 2 2015-02-26

English

Subject field(s)
  • Organization Planning
  • Public Administration (General)
OBS

Strategic and business planning consulting services include, but are not limited to :development of a business case for a client department project; development of a planning framework, method and design for a contract; assistance for client departments in an advisory capacity on any element of their business case or plan development at any stage.

PHR

Departmental business planning, integrated business planning.

PHR

Business planning cycle.

French

Domaine(s)
  • Planification d'organisation
  • Administration publique (Généralités)
OBS

Les services d'expertise-conseil en planification stratégique et opérationnelle comprennent, sans toutefois s'y limiter : l'élaboration des analyses de rentabilisation pour les projets des ministères clients; la préparation d'un cadre de planification, d'une méthode et des études pour un contrat; la prestation de conseils aux ministères clients sur tous les aspects de leur analyse de rentabilisation ou de l'élaboration de leur plan à toutes les étapes.

PHR

Planification opérationnelle intégrée, planification opérationnelle ministérielle.

PHR

Cycle de planification opérationnelle.

Spanish

Save record 2

Record 3 2014-12-12

English

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Training of Personnel
OBS

The Centre for Leadership and Human Resource Management is the Ontario government's human resources organization, responsible for championing public service excellence and innovation to support modern efficient public service. It does this by delivering integrated human resources and change management services to the Ontario Public Service. The mandate of the Centre of Leadership and Human Resource Management is to support Ontario Public Service managers in achieving their business priorities through the provision of human resources services and strategic advice in areas of recruitment, labour relations, health and safety, learning and development, performance and talent management, and total compensation; providing tools to support service excellence, continuous improvement, best practices and building organizational capacity for project management; and development and implementation of human resources policies and initiatives that make the Ontario Public Service a great place to work.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Perfectionnement et formation du personnel
OBS

Le Centre de développement du leadership et de gestion des ressources humaines est l'organisme central de gestion des ressources humaines du gouvernement de l'Ontario. Son mandat est de promouvoir l'excellence et l'innovation au sein de la fonction publique pour permettre au gouvernement d'offrir des services modernes et efficaces. Le mandat du Centre de développement du leadership et de gestion des ressources humaines est d'aider les chefs de service de la fonction publique de l'Ontario à atteindre leurs priorités en leur proposant des services de ressources humaines et des conseils stratégiques en matière de recrutement; de relations de travail, de santé et sécurité au travail; de formation et de perfectionnement professionnel; de gestion du rendement et des talents; et de rémunération totale en leur offrant les outils nécessaires à l'excellence des services, l'amélioration continue, les pratiques exemplaires et l'acquisition des compétences organisationnelles requises pour administrer les projets, et élaborer et mettre en œuvre les politiques et initiatives de ressources humaines qui feront de la fonction publique de l'Ontario un lieu de travail de choix.

Spanish

Save record 3

Record 4 - external organization data 2013-09-11

English

Subject field(s)
  • Compartment - Royal Canadian Mounted Police (RCMP)
OBS

The Deputy Project Manager, Business Program is responsible for the coordination and communication with the user community. The group manages the development of policies, user documentation, training materials, the planning and the execution of the deployment solution.

Key term(s)
  • Business Programme

French

Domaine(s)
  • Tiroir - Gendarmerie royale du Canada (GRC)

Spanish

Save record 4

Record 5 2011-12-14

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Federal Administration
OBS

The Directorate provides a wide range of Agency administrative services, including, accommodations, business continuity planning, security, occupational health and safety, project management, environmental management, sustainable development, and assets and material management.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration fédérale
OBS

La Direction des services et de l’administration centrale fournit à l’Agence une vaste gamme de services administratifs, notamment : locaux, planification de la continuité des opérations, sécurité, santé et sécurité au travail, gestion de projet, gestion de l’environnement, développement durable et gestion des biens et du matériel.

Spanish

Save record 5

Record 6 2010-05-13

English

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
  • Petroleum Deposits
  • Industry-Government Relations (Econ.)
  • Management Operations (General)
OBS

Canada Hibernia Holding Corporation(CHHC) is a Crown corporation and is a wholly-owned subsidiary of Canada Development Investment Corporation(CDIC). The Corporation was established under the Canada Business Corporations Act, to invest in and manage Canada's working interest ownership and investment in the Hibernia Development Project. CDIC has given CHHC a mandate to manage and hold this investment.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
  • Gisements pétrolifères
  • Relations de l'industrie avec l'État (Écon.)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

La Société de gestion Canada Hibernia (SGCH) est une société d'État et une filiale en propriété exclusive de la Corporation de développement des investissements du Canada (CDIC). La CDIC a été fondée par la Loi canadienne sur les sociétés par actions afin d'investir et de gérer la participation de concessionnaire et les investissements que détient le Canada dans le projet de développement Hibernia. La CDIC a mandaté la SGCH afin qu'elle administre et qu'elle protège ces investissements.

Spanish

Save record 6

Record 7 2009-07-28

English

Subject field(s)
  • Government Positions
  • Management Operations (General)
  • Productivity and Profitability
OBS

[The] Director, Performance Management and Monitoring [is] accountable for : developing and implementing research priorities and plans and managing the conduct of major HR [human resources] research projects through multi-disciplinary Project Teams; ensuring the viability and adequacy of research findings to serve as a base for policy and program design and development; directing the conduct of pilot projects for new HR business processes and practices; directing the development of service standards and service level agreements; creating the Branch's performance measurement, monitoring and evaluation function; formulating scenarios and discussion papers for review by Branch managers, the ADM [assistant deputy minister], HR, the Priority Management Board, DM [deputy minister] and Environment Management Council(EMC) ;contributing to the federal government's capacity in HR Management and leading, or participating in, joint ventures with OGD [other government department] s and central and external agencies; conducting environmental scans and demographic analyses to forecast HR needs in EC [Environment Canada] and develop strategic options; and developing innovative HR approaches and practices to enhance the outreach of the small HR Community.

French

Domaine(s)
  • Postes gouvernementaux
  • Opérations de la gestion (Généralités)
  • Productivité et rentabilité
OBS

directeur/directrice, Gestion et surveillance du rendement : traductions proposées.

Spanish

Save record 7

Record 8 2008-01-08

English

Subject field(s)
  • Titles of Internet Pages
  • Finance
OBS

Foreign Affairs and International Trade Canada. IFInet provides information to help Canadian companies prosper in the $130 billion development business market. "IFInet can help you find out : How to supply your goods and services to development and humanitarian projects; Where to find project financing and guarantees for your investments in developing and transition economies; How other companies are thriving in this market; Who in the Trade Commissioner Service can best support your efforts. "

French

Domaine(s)
  • Titres de pages Internet
  • Finances
OBS

Affaires étrangères et Commerce international Canada. IFInet regorge de renseignements qui aideront les entreprises canadiennes à prospérer sur le marché du développement international de 130 milliards de dollars. «Sur IFInet, vous découvrirez : Comment fournir vos produits et services aux projets de développement et humanitaires; Où trouver du financement de projet et des garanties pour vos investissements dans les économies en développement et en transition; Comment les autres entreprises réussissent sur ce marché; Qui au Service des délégués commerciaux peut vous appuyer le mieux dans votre démarche».

Spanish

Save record 8

Record 9 2007-10-29

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Training of Personnel
  • Military Training
OBS

A software application from the Trainee Production Management System Upgrade Project(TPMS(U] designed to support the re-engineered quantity control business process for Defence Team individual training, education and professional development.

OBS

The Individual Training Management Information System (ITMIS) not only replaces the Trainee Production Management System (TPMS) but will also be the management tool used to support the new business process.

OBS

Individual Training Management Information System; ITMIS: title and abbreviation to be used by the Department of National Defence and the Canadian Forces.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Instruction du personnel militaire
OBS

Application logicielle faisant partie du projet d'actualisation du Système d'information et de gestion - Stagiaires (Amélioration) (SIGS(A] établie en vue de mener à bien les activités administratives restructurées portant sur le contrôle de la quantité en rapport avec l'instruction individuelle, l'éducation et le perfectionnement professionnel des membres de l'Équipe de la Défense.

OBS

Le Système d'information de gestion - Instruction individuelle (SIGII) remplace le Système d'information et de gestion -Stagiaires (SIGS) et il vise à faciliter la gestion du nouveau processus administratif. - Changement devant entrer en vigueur à l'automne de 1995.

OBS

Système d'information de gestion - Instruction individuelle; SIGII : titre et abréviation d'usage obligatoire au ministère de la Défense nationale et les Forces canadiennes.

Spanish

Save record 9

Record 10 2006-06-15

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
  • Banking
OBS

RPFB Project Finance Ltd.("RPFB") is an independent investment banking firm focusing on Russia and other CIS countries. RPFB is the successor of the corporate and project finance advisory business of the Russion Project Finance Bank, established in 1992 by the European Bank for Reconstruction and Development. RPFB's professional team offers the clients its expertise in the implementation of complex financial structures for Russian investment projects.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
  • Banque
Key term(s)
  • Banque russe de financement de projets

Spanish

Save record 10

Record 11 2001-10-30

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Personnel Management (General)
OBS

This was a transition group established and dismantled in 1998. This Group was responsible for the exploration and development of the concept of HR [human resources] business partner-Role of the HR business partner in PWGSC [Public Works and Government Services Canada]-Required competencies;-Organization structure and functional chart;-Identification of technological support. It was also responsible for the development of a strategic plan to guide the migration of the current model to the proposed Business Partnering Model. The HR Business Partner Working Group also ensured linkages and consultations with other components and committees of the project framework as well as with line managers/business partners, employees, regions, those responsible for strategic initiatives in each Branch and other stakeholders as required.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Gestion du personnel (Généralités)
OBS

Il s'agit d'un groupe de transition mis en place et démantelé en 1998. Ce Groupe était chargé d'analyser et d'élaborer le concept de partenaire d'affaires en RH [ressources humaines] : - Rôle du partenaire d'affaires en RH à TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada]; - Compétences requises; - Structure organisationnelle et organigramme des responsabilités; - Définition du soutien technologique. Il était également chargé d'élaborer un plan stratégique pour orienter le passage du modèle actuel au Modèle de partenariat d'affaires proposé. Le Groupe a aussi veillé aux communications et aux consultations avec les autres composantes et comités du projet, ainsi qu'avec les gestionnaires hiérarchiques et les employés des partenaires d'affaires, les régions, le responsable des projets stratégiques de chaque direction générale et les autres intéressés, au besoin.

Spanish

Save record 11

Record 12 2001-05-03

English

Subject field(s)
  • Social Organization
  • Sociology of Human Relations
CONT

The project, which was the brainchild of Dr.... and his co-workers, found the Community Business Development Corporation(CBDC) created integral social links that were beneficial to the business enterprises the corporations helped to establish.

French

Domaine(s)
  • Organisation sociale
  • Sociologie des relations humaines

Spanish

Save record 12

Record 13 2000-12-18

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Information Theory
OBS

Canadian Rural Partnership, Pilot Projects 2000-2001. British Columbia. Federal Partners : Human Resources Development Canada; Industry Canada. This project is designed to assist youth in acquiring the skills, knowledge and training necessary to conduct analysis of the computer technology industry, and use the training gained to help start and develop business opportunities in the industry.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Théorie de l'information
OBS

Projets pilotes 2000-2001 du Partenariat rural canadien. Colombie-Britannique, partenaires fédéraux : Développement des ressources humaines Canada; Industrie Canada. Ce projet vise à aider les jeunes à acquérir les compétences, les connaissances et la formation dont ils ont besoin pour analyser le secteur de la technologie informatique et à se servir de ce qu'ils auront acquis pour se lancer en affaires dans ce domaine et pour développer leur entreprise.

Spanish

Save record 13

Record 14 2000-12-18

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Social Organization
OBS

Canadian Rural Partnership, Pilot Projects 2000-2001. Québec. The purpose of the project is to communicate with people born in Saint-Pascal after 1925, who have since left the municipality, and to network them with their community of origin. It should allow many people to participate, either directly or indirectly, in the economic development of Saint-Pascal, through a database of business people interested in participating in the community's development. The project is being organized as part of the 175th anniversary of Saint-Pascal, to be celebrated in 2002.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Organisation sociale
OBS

Projets pilotes 2000-2001 du Partenariat rural canadien. Québec. Le projet consiste à communiquer avec les gens nés à Saint-Pascal après 1925, qui ont quitté la municipalité depuis, pour les mettre en réseau avec leur communauté d'origine. Il devrait permettre à plusieurs de participer, directement ou indirectement, au développement économique de Saint-Pascal, notamment par le biais d'une base de données de gens d'affaires désireux d'aider au développement de la communauté. Le projet s'inscrit dans le cadre du 175e anniversaire de Saint-Pascal, qui sera célébré en 2002.

Spanish

Save record 14

Record 15 2000-12-18

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Economics
OBS

Canadian Rural Partnership, Pilot Projects 2000-2001. Yukon. Federal Partners : Heritage Canada; Industry Canada; Human Resources Development Canada. This project promotes the participation of young entrepreneurs from rural regions of Canada in the Mondial de l'entreprenariat jeunesse business tour.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Économique
OBS

Projets pilotes 2000-2001 du Partenariat rural canadien. Yukon, partenaires fédéraux : Patrimoine canadien; Industrie Canada; Développement des ressources humaines Canada. Ce projet vise à favoriser la participation de jeunes entrepreneurs des régions rurales du Canada au Mondial de l'entreprenariat jeunesse.

Spanish

Save record 15

Record 16 1999-03-04

English

Subject field(s)
  • Corporate Management
OBS

One of 14 job roles under which all generic job descriptions have been grouped : Real Estate Advisor; Municipal Grants; Appraisal; Owner/Investor; Accommodation Management; Client Service Management; Facilities Management; Asset Management; Maintenance Management; Project Management; Professional Technical; Business Management; Policy Development; Property Management.

French

Domaine(s)
  • Gestion de l'entreprise
OBS

Regroupement de diverses fonctions consacrées à un même rôle. Les 14 rôles des SI sont : Conseiller en biens immobiliers; Subventions aux municipalités; Évaluation; Propriétaire-investisseur; Gestion des locaux; Gestion du service aux clients; Gestion des installations; Gestion des biens immobiliers; Gestion de l'entretien; Gestion des projets; Professionnel et technique; Gestion des activités commerciales; Élaboration de politiques; Gestion immobilière.

OBS

Source(s) : Terminologie proposée par l'équipe, à la suite de la réunion terminologique du 19-05-98.

Spanish

Save record 16

Record 17 1998-11-23

English

Subject field(s)
  • Titles of Programs and Courses
  • Trade
  • Citizenship and Immigration
OBS

Citizenship and Immigration Canada, Ontario region.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes et de cours
  • Commerce
  • Citoyenneté et immigration

Spanish

Save record 17

Record 18 1998-05-19

English

Subject field(s)
  • Real Estate
  • Personnel Management (General)
OBS

One of 14 job roles under which all generic job descriptions have been grouped : Real Estate Advisor; Municipal Grants; Appraisal; Owner/Investor; Accommodation Management; Client Service Management; Facilities Management; Asset Management; Maintenance Management; Project Management; Professional Technical; Business Management; Policy Development; Property Management.

French

Domaine(s)
  • Immobilier
  • Gestion du personnel (Généralités)
OBS

Regroupement de diverses fonctions consacrées à un même rôle. Les 14 rôles des SI [Services immobiliers] sont : Conseiller en biens immobiliers; Subventions aux municipalités; Évaluation; Propriétaire-investisseur; Gestion des locaux; Gestion du service aux clients; Gestion des installations; Gestion des biens immobiliers; Gestion de l'entretien; Gestion des projets; Professionnel et technique; Gestion des activités commerciales; Élaboration de politiques; Gestion immobilière.

OBS

Source(s) : Terminologie proposée par l'équipe, à la suite de la réunion terminologique du 19-05-98.

Spanish

Save record 18

Record 19 1998-05-19

English

Subject field(s)
  • Personnel Management
  • Labour and Employment
OBS

One of 14 job roles under which all generic job descriptions have been grouped : Real Estate Advisor; Municipal Grants; Appraisal; Owner/Investor; Accommodation Management; Client Service Management; Facilities Management; Asset Management; Maintenance Management; Project Management; Professional Technical; Business Management; Policy Development; Property Management.

French

Domaine(s)
  • Gestion du personnel
  • Travail et emploi
OBS

Regroupement de diverses fonctions consacrées à un même rôle. Les 14 rôles des SI sont : Conseiller en biens immobiliers; Subventions aux municipalités; Évaluation; Propriétaire-investisseur; Gestion des locaux; Gestion du service aux clients; Gestion des installations; Gestion des biens immobiliers; Gestion de l'entretien; Gestion des projets; Professionnel et technique; Gestion des activités commerciales; Élaboration de politiques; Gestion immobilière.

OBS

Source(s) : Terminologie proposée par l'équipe, à la suite de la réunion terminologique du 19-05-98.

Spanish

Save record 19

Record 20 1998-05-19

English

Subject field(s)
  • Real Estate
  • Personnel Management (General)
OBS

One of 14 job roles under which all generic job descriptions have been grouped : Real Estate Advisor; Municipal Grants; Appraisal; Owner/Investor; Accommodation Management; Client Service Management; Facilities Management; Asset Management; Maintenance Management; Project Management; Professional Technical; Business Management; Policy Development; Property Management.

French

Domaine(s)
  • Immobilier
  • Gestion du personnel (Généralités)
OBS

Regroupement de diverses fonctions consacrées à un même rôle. Les 14 rôles des SI sont : Conseiller en biens immobiliers; Subventions aux municipalités; Évaluation; Propriétaire-investisseur; Gestion des locaux; Gestion du service aux clients; Gestion des installations; Gestion des biens immobiliers; Gestion de l'entretien; Gestion des projets; Professionnel et technique; Gestion des activités commerciales; Élaboration de politiques; Gestion immobilière.

OBS

Source(s) : Terminologie proposée par l'équipe, à la suite de la réunion terminologique du 19-05-98.

Spanish

Save record 20

Record 21 1998-05-19

English

Subject field(s)
  • Corporate Management
OBS

One of 14 job roles under which all generic job descriptions have been grouped : Real Estate Advisor; Municipal Grants; Appraisal; Owner/Investor; Accommodation Management; Client Service Management; Facilities Management; Asset Management; Maintenance Management; Project Management; Professional Technical; Business Management; Policy Development; Property Management.

French

Domaine(s)
  • Gestion de l'entreprise
OBS

Regroupement de diverses fonctions consacrées à un même rôle. Les 14 rôles des SI sont : Conseiller en biens immobiliers; Subventions aux municipalités; Évaluation; Propriétaire-investisseur; Gestion des locaux; Gestion du service aux clients; Gestion des installations; Gestion des biens immobiliers; Gestion de l'entretien; Gestion des projets; Professionnel et technique; Gestion des activités commerciales; Élaboration de politiques; Gestion immobilière.

OBS

Source(s) : Terminologie proposée par l'équipe, à la suite de la réunion terminologique du 19-05-98.

Spanish

Save record 21

Record 22 1992-03-20

English

Subject field(s)
  • Titles of Programs and Courses
OBS

A pilot project for women in Metro Toronto, jointly sponsored by the Federal Business Development Bank and the Ontario Ministry of Industry, Trade and Technology

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes et de cours
OBS

Projet-pilote à l'intention des femmes d'affaires de la communauté urbaine de Toronto, coparrainé par la Banque fédérale de développement et le ministère de l'Industrie, du Commerce et de la Technologie de l'Ontario

Spanish

Save record 22

Record 23 1987-12-04

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Real Estate
CONT

Tax increment financing(TIF) offers a development tool for local governments to finance redevelopment projects for central business districts. TIF programs use increased property tax revenues generated by redevelopment to finance a portion of the costs associated with the project. Some advantages of TIF are : 1. Significant capital is provided to economically feasible development projects. 2. Tax revenues collected prior to the development program are retained. 3. Property owners do not pay more than the normal tax burden. 4. Tax increment bonds are not counted against the city's bonded indebtedness. 5. Upon project completion and bond retirement, the full tax base and revenues become available to all taxing bodies.

OBS

Source: Economic Development Review, V. 5, n. 1, pp. 23-27, 1987.

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Immobilier

Spanish

Save record 23

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