TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

BUSINESS EVALUATION [33 records]

Record 1 2024-04-29

English

Subject field(s)
  • Government Contracts
  • Public Sector Budgeting
CONT

Preparation, Design and Evaluation.... Preparation phase. 4. 2. 1 Purpose. The purpose of the preparation phase is to define the business problem, identify goals and outcomes, and understand the resource limitations that the agile procurement framework could contribute to resolve. 4. 2. 2 Outcomes. As a result of a successful implementation of the preparation phase, the goals(i. e., problem statement) and parameters to support(e. g., resources) executing the challenge are defined and the regulatory risks are identified as well as the flexibility available within the rules.

Key term(s)
  • agile-procurement framework

French

Domaine(s)
  • Marchés publics
  • Budget des collectivités publiques
CONT

Préparation, conception et évaluation. [...] Phase de préparation. 4.2.1 But. La phase de préparation a pour but de définir le problème commercial, de déterminer les objectifs et les résultats attendus, et de comprendre les contraintes de ressources que le cadre d'approvisionnement agile pourrait éliminer. 4.2.2 Résultats. L'exécution réussie de la phase de préparation se traduit par la définition des objectifs (l'énoncé du problème) et des paramètres (les ressources) appuyant la réalisation du défi. Les risques réglementaires sont relevés, de même que la flexibilité possible des règlements.

Spanish

Save record 1

Record 2 2024-04-29

English

Subject field(s)
  • Government Contracts
  • Public Sector Budgeting
CONT

Preparation, Design and Evaluation.... Preparation phase. 4. 2. 1 Purpose. The purpose of the preparation phase is to define the business problem, identify goals and outcomes, and understand the resource limitations that the agile procurement framework could contribute to resolve. 4. 2. 2 Outcomes. As a result of a successful implementation of the preparation phase, the goals(i. e., problem statement) and parameters to support(e. g., resources) executing the challenge are defined and the regulatory risks are identified as well as the flexibility available within the rules.

French

Domaine(s)
  • Marchés publics
  • Budget des collectivités publiques
CONT

Préparation, conception et évaluation. [...] Phase de préparation. 4.2.1 But. La phase de préparation a pour but de définir le problème commercial, de déterminer les objectifs et les résultats attendus, et de comprendre les contraintes de ressources que le cadre d'approvisionnement agile pourrait éliminer. 4.2.2 Résultats. L'exécution réussie de la phase de préparation se traduit par la définition des objectifs (l'énoncé du problème) et des paramètres (les ressources) appuyant la réalisation du défi. Les risques réglementaires sont relevés, de même que la flexibilité possible des règlements.

Spanish

Save record 2

Record 3 2024-04-25

English

Subject field(s)
  • Government Contracts
  • Public Sector Budgeting
CONT

Preparation, Design and Evaluation.... Preparation phase. 4. 2. 1 Purpose. The purpose of the preparation phase is to define the business problem, identify goals and outcomes, and understand the resource limitations that the agile procurement framework could contribute to resolve. 4. 2. 2 Outcomes. As a result of a successful implementation of the preparation phase, the goals(i. e., problem statement) and parameters to support(e. g., resources) executing the challenge are defined and the regulatory risks are identified as well as the flexibility available within the rules.

French

Domaine(s)
  • Marchés publics
  • Budget des collectivités publiques
CONT

Préparation, conception et évaluation. [...] Phase de préparation. 4.2.1 But. La phase de préparation a pour but de définir le problème commercial, de déterminer les objectifs et les résultats attendus, et de comprendre les contraintes de ressources que le cadre d'approvisionnement agile pourrait éliminer. 4.2.2 Résultats. L'exécution réussie de la phase de préparation se traduit par la définition des objectifs (l'énoncé du problème) et des paramètres (les ressources) appuyant la réalisation du défi. Les risques réglementaires sont relevés, de même que la flexibilité possible des règlements.

Spanish

Save record 3

Record 4 2018-08-15

English

Subject field(s)
  • Occupational Bodies and Committees
  • Destructive and Non-destructive Tests (Mat.)
OBS

[The Canadian Institute for Non-destructive Evaluation] is Canada's non-profit, member-based, technical society dedicated to the people and companies engaged in the business of non-destructive evaluation(NDE), non-destructive testing(NDT), and inspection. CINDE offers world-class NDT training, is a government approved full-service certification examination centre, and [offers] many member services including an internationally recognized conference and chapter events.

OBS

The Canadian Institute for NDE (CINDE) was formed in 2001 from the merger of the Canadian Society for Nondestructive Testing (CSNDT) and the NDE Institute of Canada.

Key term(s)
  • Canadian Institute for Nondestructive Evaluation

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités professionnels
  • Contrôle destructif et non destructif (Matér.)
OBS

L'organisme Canadian Institute for Non-destructive Evaluation a été créé en 2001 à la suite de la fusion de la Canadian Society for Nondestructive Testing et de l'organisme NDE Institute of Canada.

Key term(s)
  • Canadian Institute for Nondestructive Evaluation

Spanish

Save record 4

Record 5 2018-07-12

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Operations Research and Management
OBS

operations research : The systematic and scientific analysis and evaluation of problems, as in government, military, or business operations.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Recherche et gestion opérationnelles
DEF

Personne qui analyse mathématiquement les problèmes de planification et de gestion des entreprises dans le but de proposer des solutions scientifiques facilitant la prise de décisions en regard de l'optimisation, de l'organisation et du contrôle opérationnel de systèmes complexes.

Spanish

Save record 5

Record 6 2017-02-13

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Organization Planning
OBS

Treasury Board of Canada Secretariat. This organization is responsible for policy, implementation and production of Estimates, Supply legislation and related documents, including financial, planning and performance reports to Parliament. It is the policy centre for Improved Reporting to Parliament and for results-based management(performance frameworks, PRAS, performance indicators, and the results aspects of business plans). It is also the policy centre for program evaluation and review; program evaluation continues to be a key instrument for measuring the effects of performance and programs. It serves as the liaison with OAG [Office of the Auditor General of Canada]/PWGSC [Public Works and Government Services Canada]/Finance/Parliament on planning, reporting and accountability.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Planification d'organisation
OBS

Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada. Cette entité est responsable de l'élaboration des politiques, de la mise en œuvre et de la production des budgets des dépenses, des lois de crédits et des documents correspondants, notamment des rapports financiers, de planification et de rendement destinés au Parlement. C'est le centre d'élaboration des politiques concernant l'amélioration des rapports au Parlement et la gestion axées sur les résultats (cadres de rendement, CPRR, indicateurs de rendement et résultats des plans d'activités). C'est aussi le centre d'élaboration des politiques touchant l'évaluation et l'examen des programmes. L'évaluation des programmes continue d'être un instrument clé de mesure du rendement et de l'incidence des programmes. Il assure la liaison avec le Bureau du Vérificateur général du Canada, TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada], le ministère des Finances Canada et le Parlement au sujet de la planification, des rapports et de la reddition des comptes.

Spanish

Save record 6

Record 7 2017-01-26

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Corporate Management (General)
OBS

Canadian Human Rights Commission(CHRC). The Branch provides advice and functional support in all aspects of modern management. This includes financial management, strategic and business planning, audit and evaluation, risk management, procurement, security, telecommunications, information technology, and information management. The Branch is responsible for the development of the Management Accountability Framework for the Commission, and monitoring of its implementation.

Key term(s)
  • CSB

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
OBS

Commission canadienne des droits de la personne (CCDP). La Direction des services intégrés donne des conseils et un soutien fonctionnel en ce qui concerne tous les aspects de la gestion moderne. Cela comprend la gestion financière, la planification stratégique et opérationnelle, la vérification et l'évaluation, la gestion des risques, l'approvisionnement, la sécurité, les télécommunications, les technologies de l'information et la gestion de l'information. La Direction est chargée d'élaborer le cadre de responsabilisation et de gestion de la Commission et elle doit surveiller sa mise en œuvre.

Key term(s)
  • DSI

Spanish

Save record 7

Record 8 2012-09-20

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Management Control
Key term(s)
  • business appraisal
  • business evaluation

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Contrôle de gestion
DEF

Évaluation de la performance d'une entreprise par rapport aux objectifs qui lui ont été assignés.

Spanish

Save record 8

Record 9 2012-05-24

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Labour and Employment
  • Indigenous Peoples
OBS

Published by Industry Canada in April 2000.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Travail et emploi
  • Peuples Autochtones
OBS

Publié par Industrie Canada en avril 2000.

Spanish

Save record 9

Record 10 2011-12-14

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Trade
OBS

The Business Planning and Reporting Division(BPRD) is responsible, within the First Nations and Inuit Health Branch(FNIHB), for business planning and reporting, audits, evaluation and quality assurance, facilities management, and security.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Commerce
OBS

La Division de la planification des activités et des rapports (DPAR) est responsable de la planification des affaires et des déclarations, des vérifications, de l'évaluation et de l'assurance de la qualité, de la gestion des installations et de la sécurité à la Direction générale de la santé des Premières nations et des Inuits (DGSPNI).

Spanish

Save record 10

Record 11 2011-11-03

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Organization Planning
  • Productivity and Profitability

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Planification d'organisation
  • Productivité et rentabilité
OBS

Secteur des sciences de la Terre, sous-groupe du groupe Expansion des affaires (Sous-groupe de Géomatique Canada).

OBS

Source(s) : Groupe Expansion des affaires.

OBS

Ne pas tenir compte de la traduction utilisée dans Internet.

Spanish

Save record 11

Record 12 2011-09-20

English

Subject field(s)
  • Organization Planning
  • Federal Administration
  • Labour and Employment
CONT

Program evaluation is being strengthened throughout government through the publication of evaluations and audits, the identification of evaluation and review priorities in departmental business plans, and the publication of service standards by departments.

OBS

[Service standard] include five essential elements: descriptions of service, service pledges, delivery targets, costs, and complaint redress mechanisms. They are more than service delivery targets such as waiting times or hours of operation.

OBS

service standard: term usually used in the plural.

OBS

service standard: terminology used at Canada Revenue Agency.

Key term(s)
  • service standards

French

Domaine(s)
  • Planification d'organisation
  • Administration fédérale
  • Travail et emploi
CONT

Le gouvernement entreprend de renforcer l'évaluation des programmes en publiant les résultats des évaluations et des vérifications, en définissant les priorités en la matière dans les plans d'activités des ministères et en faisant connaître les normes de service fixées par ces derniers.

OBS

Les normes comprennent cinq éléments essentiels : descriptions de service, promesses de service, cibles en matière de prestation de services, coûts et mécanismes de règlement des plaintes et de recours. Elles débordent le champ d'application des cibles en matière de prestation de services comme les délais et les heures d'ouverture.

OBS

norme de service : terme habituellement utilisé au pluriel.

OBS

norme de service : terminologie utilisée à l'Agence du revenu du Canada.

Key term(s)
  • normes de service

Spanish

Save record 12

Record 13 2009-07-28

English

Subject field(s)
  • Government Positions
  • Management Operations (General)
  • Productivity and Profitability
OBS

[The] Director, Performance Management and Monitoring [is] accountable for : developing and implementing research priorities and plans and managing the conduct of major HR [human resources] research projects through multi-disciplinary Project Teams; ensuring the viability and adequacy of research findings to serve as a base for policy and program design and development; directing the conduct of pilot projects for new HR business processes and practices; directing the development of service standards and service level agreements; creating the Branch's performance measurement, monitoring and evaluation function; formulating scenarios and discussion papers for review by Branch managers, the ADM [assistant deputy minister], HR, the Priority Management Board, DM [deputy minister] and Environment Management Council(EMC) ;contributing to the federal government's capacity in HR Management and leading, or participating in, joint ventures with OGD [other government department] s and central and external agencies; conducting environmental scans and demographic analyses to forecast HR needs in EC [Environment Canada] and develop strategic options; and developing innovative HR approaches and practices to enhance the outreach of the small HR Community.

French

Domaine(s)
  • Postes gouvernementaux
  • Opérations de la gestion (Généralités)
  • Productivité et rentabilité
OBS

directeur/directrice, Gestion et surveillance du rendement : traductions proposées.

Spanish

Save record 13

Record 14 2009-07-10

English

Subject field(s)
  • Government Positions
  • Management Operations (General)
OBS

[The] Chief, Access to Information and Privacy Programs is accountable for : managing the development of both the Access to Information Program and the Privacy Program..., and formulating strategic direction, corporate priorities, program objectives, business plans; developing and promulgating Departmental policies and procedures for both Programs, and ensuring training of Departmental staff and managers; managing the implementation of both Programs... ;directing Department-wide monitoring and evaluation of NRCan compliance with the Access to Information Act and the Privacy Act, as well as assessment of the effectiveness and efficiency of the Programs; recommending corrective actions to address non-compliance, and develops and leads the implementation of Program improvements; directing the preparation of annual reports to Treasury Board and Parliament... ;maintaining effective and cooperative working relationships with the Offices of both the Privacy and the Information Commissioners to successfully resolve complaints lodged by applicants; explaining and defending the Department's decisions; providing advice on initiatives and projects impacting on access or privacy issues... ;coordinating and controlling the review and approval of all Departmental information collection projects and public opinion surveys; advising NRCan senior management... on legislated requirements and obligations of both the Access to Information Act, and the Privacy Act.

OBS

chief, Access to Information and Privacy Programs : Natural Resources Canada.

French

Domaine(s)
  • Postes gouvernementaux
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

chef, Programmes d'accès à l'information et de protection des renseignements personnels : traduction proposée.

Spanish

Save record 14

Record 15 2008-01-03

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
OBS

Published by Canada Deposit Insurance Corporation(CDIC) on August 19, 1993. This document sets out CDIC' s standards of sound business and financial practices for the conduct and evaluation of real estate appraisals. Its development reflects the insightful and helpful comments received as a result of an extensive consultation and review process with industry and regulators. The Board of Directors of CDIC will use compliance with this standards document as the basis for determining whether a member institution is following standards of sound business and financial practices for real estate appraisals established under the By-law.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
OBS

Le présent document énonce les normes d'exécution et de contrôle des évaluations de biens immobiliers applicables aux institutions membres de la SADC. Il tient compte des commentaires éclairés et utiles que la Société a reçus dans le cadre des consultations et des discussions approfondies qu'elle a tenues avec les divers organismes de réglementation et les autres parties intéressées du secteur financier. Le conseil d'administration de la SADC se fondera sur les dispositions du présent document pour déterminer si une institution membre adopte des pratiques commerciales et financières saines et se conforme aux normes en matière d'évaluation de biens immobiliers établies en vertu du Règlement administratif.

Spanish

Save record 15

Record 16 2007-11-05

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Foreign Trade
OBS

This is an innovative training and counselling program for new exporters developed by the Business Development Bank of Canada, in collaboration with Industry Canada and the Federal Office of Regional Development-Quebec. Companies who want to export can join new exporter "clubs"; a counsellor and advisory committee help members become familiar with all aspects of exporting, from market evaluation to strategic planning.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Commerce extérieur
OBS

Ce programme novateur de formation et d'orientation, destiné aux nouveaux exportateurs, a été élaboré par la Banque de développement du Canada, en collaboration avec Industrie Canada et le Bureau fédéral de développement régional (Québec). Les entreprises désireuses d'exporter des produits se joignent à des «clubs de nouveaux exportateurs»; un conseiller et un comité consultatif aident les membres à se familiariser avec tous les aspects de l'exportation, allant de l'évaluation des marchés jusqu'à la planification stratégique.

Spanish

Save record 16

Record 17 2007-01-10

English

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
OBS

Nordicity Group Ltd.(NGL) helps businesses make strategic decisions; we also address regulatory and government policy issues for firms, consortia, and industry associations. Nordicity helps governments and other organizations develop and evaluate policy and regulation. Our consultants provide clients with strategic planning, business case analysis, market assessment and forecasting, economic analysis, financial modelling, evaluation frameworks, and other tools for strategic and operational decision making.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
OBS

Le Groupe Nordicité Ltée (NGL) aide les entreprises à prendre des décisions stratégiques; nous traitons également des questions de politique réglementaire et gouvernementale pour les entreprises, les consortiums et les associations industrielles. Par ailleurs, Nordicité aide les gouvernements et leurs organisations à élaborer et à évaluer les politiques et les règlements. Nos experts-conseils offrent aux clients des services tels que la planification stratégique, l'analyse de rentabilisation, l'évaluation et la prévision du marché, l'analyse économique, le modelage financier, les cadres d'évaluation et d'autres outils pour faciliter la prise de décision stratégique et opérationnelle.

Spanish

Save record 17

Record 18 2006-01-31

English

Subject field(s)
  • Titles of Provincial Government Programs (Canadian)
  • Economic Co-operation and Development
OBS

The Economic Development and Tourism-Economic Diversification Agreement is divided into eight programs. These programs are :Business Investment Technology Infrastructure, Strategic Sector Development, Community Economic Development, Building Economic Foundations and Improving Business Climate, Strategic Initiatives, Administration and Evaluation, and Communications.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes de gouvernements provinciaux canadiens
  • Coopération et développement économiques
Key term(s)
  • Renforcement des fondements économiques et amélioration du climat des affaires

Spanish

Save record 18

Record 19 2003-05-14

English

Subject field(s)
  • Economic Conditions and Forecasting
CONT

Business Conditions Digest(BCD)... The dominant feature of the current BCD is the cyclical indicators section... supplemented by a section containing other important economic measures [which] provide additional information for the evaluation of current business conditions and prospects.

Key term(s)
  • economic condition
  • business condition

French

Domaine(s)
  • Prévisions et conjonctures économiques
DEF

Conjonction des éléments caractérisant l'activité, notamment économique, d'un pays ou d'un secteur, à un moment donné, et dont l'étude a pour but de chercher à expliquer une situation et à prévoir son évolution.

Key term(s)
  • conditions économiques

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Previsiones y condiciones económicas
DEF

Estado o situación de la economía de un país u organización.

Save record 19

Record 20 2001-02-20

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Service Industries
OBS

Indian and Northern Affairs, Canada, Departmental Audit and Evaluation Branch, Ottawa, 1999, 54 pages.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Entreprises de services
OBS

Affaires indiennes et du Nord Canada, Direction générale de l'évaluation et de la vérification interne, Ottawa, 1999, 60 pages.

Spanish

Save record 20

Record 21 2000-07-28

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
OBS

The Pan-Atlantic Entrepreneurship Development Program(P-AEDP) was established to increase the number of Atlantic Canadians choosing entrepreneurship as a career option, improve the likelihood of business success among entrepreneurs, and improve the capability and capacity of those who provide support infrastructure to entrepreneurs. The evaluation indicated that the P-AEDP was a well-conceived and focussed program that contributed to development of an entrepreneurship development infrastructure in the region, and to promotion of entrepreneurship as a career option.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
OBS

Le Programme de développement de l'entrepreneuriat dans la région de l'Atlantique fut pour promouvoir l'entrepreneuriat auprès des gens du Canada atlantique comme choix de carrière pour améliorer les chances de réussite parmi les entrepreneurs, et pour accroître la compétence et la qualité des services aux entrepreneurs. L'évaluation indique que le programme a été bien conçu et qu'il a contribué à l'établissement dans la région et à la promotion de l'entrepreneuriat comme choix de carrière.

Spanish

Save record 21

Record 22 1999-02-09

English

Subject field(s)
  • Taxation
DEF

Fiscal procedure that consists in calculating the actual and individual return of an activity and deducting actual expenses, as opposed to objective evaluation.

OBS

direct evaluation : term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Fiscalité
DEF

Procédé fiscal qui consiste à obtenir le rendement réel et individualisé d'une activité en déduisant les frais réels des recettes réelles, par opposition à l'estimation objective.

OBS

imposition selon le régime du bénéfice réel : terme et définition extraits du CAPITAL Business Dictionary et reproduits avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Sistema tributario
DEF

Procedimiento tributario que consiste en obtener el rendimiento real e individualizado de una actividad deduciendo los gastos reales de los ingresos reales, por contraposición a la estimación objetiva singular.

OBS

estimación directa: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 22

Record 23 1999-01-21

English

Subject field(s)
  • Foreign Trade
CONT

The Corporate Services business line enables the [department of Foreign Affairs and International Trade] to achieve its mission and objectives through the delivery of cost-effective support services, including : finance, human resources, training, information management, overseas property and materiel, security, and audit and evaluation.

French

Domaine(s)
  • Commerce extérieur
CONT

Le secteur des Services ministériels permet au [ministère des Affaires étrangères et du Commerce international] de remplir sa mission et d'atteindre ses objectifs en lui fournissant des services de soutien économiques, notamment les suivants : finances, ressources humaines, formation, gestion de l'information, biens et matériels à l'étranger, sécurité, vérification et évaluation.

Spanish

Save record 23

Record 24 1998-06-08

English

Subject field(s)
  • Trade

French

Domaine(s)
  • Commerce
OBS

QG SREIFC.

OBS

Source : Texte de Borden.

Spanish

Save record 24

Record 25 1998-03-24

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Office Automation
OBS

Public Works and Government Services Canada (PWGSC).

OBS

The PWGSC Office Automation Committee(OAC) is a forum for the PWGSC Sectors to determine the business requirements for office automation(OA), recommend the overall OA strategy and recommend OA priorities. OA is defined as a set of products and services used to automate, store, retrieve and transmit information through a computer-based desktop environment. OA services include user interface, information integration, management and sharing, workflow control and messaging. The OAC provides input and evaluation on the latest developments and initiatives affecting the entire Department. The OAC reports to Business, Information and Technology Alignment Sub-Committee(BITASC) and communicates regularly with the Infrastructure Sub-Committee(ISC).

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Bureautique
OBS

Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC).

OBS

Le Comité de la bureautique de TPSGC est composé de représentants des secteurs qui sont chargés de déterminer les besoins fonctionnels, de recommander une stratégie globale et d'établir les priorités en matière de bureautique. La bureautique est définie comme l'ensemble des produits et des services informatiques qui permettent d'automatiser, de sauvegarder, de récupérer et de transmettre de l'information. Les services de bureautique comprennent des services d'interface utilisateur et de messagerie ainsi que des services liés à l'intégration, à la gestion et au partage de l'information et au contrôle de l'acheminement du travail. Le Comité de la bureautique évalue les dernières réalisations et initiatives qui touchent l'ensemble du Ministère et soumet des commentaires à leur sujet. Il relève du Sous-comité d'orientation de l'information de l'entreprise et de la technologie (SCOIET), et ses membres entretiennent des rapports avec ceux du Sous-comité de l'infrastructure (SCI).

Spanish

Save record 25

Record 26 1998-03-10

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Arts and Culture
OBS

Beginning in 1993, l'École des hautes études commerciales in Montréal, via the Programme des centres d’excellence de la langue française, consulted with over 300 arts, cultural and communication enterprises and associations, and federal grant and contribution managers, on the importance of management/internal control and performance evaluation. Contrary to public perception, enterprises in the field of arts and culture consider management controls to be highly important and see them as contributing directly to the profitability of their business. The final project report recommended improvements to the management of federal grant and contribution programs, and to the structure, management systems, internal controls and performance evaluations of cultural enterprises. The federal departments in charge of the project are Canadian Heritage and Industry Canada.

Key term(s)
  • Management Controls in Communications and Cultural Industry

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Arts et Culture
OBS

À compter de 1993, l'École des hautes études commerciales de Montréal et, plus particulièrement, les représentants de son programme des centres d'excellence de langue française, ont consulté plus de 300 entreprises et associations d'art, de culture et de communications, de même que des gestionnaires responsables des subventions et des contributions, sur l'importance des contrôles internes ou de gestion et sur l'évaluation du rendement. Contrairement à l'idée que s'en fait le public, les entreprises du domaine des arts et de la culture estiment que les contrôles de gestion sont très importants et contribuent directement à leur rentabilité commerciale. Les auteurs du rapport définitif recommandent qu'on apporte des améliorations aux programmes fédéraux de subventions et de contributions et à la structure, aux systèmes de gestion, aux contrôles internes et aux évaluations du rendement des entreprises culturelles. Les ministères fédéraux responsables de ce projet sont Patrimoine canadien et Industrie Canada.

Key term(s)
  • Les contrôles de gestion et les entreprises de communications et de culture

Spanish

Save record 26

Record 27 1996-08-14

English

Subject field(s)
  • Group Dynamics
  • Clinical Psychology
DEF

Design based on differences between the means of the several groups being analyzed.

OBS

Related term: between-group variance [statistics].

CONT

In Experiments 1 and 2, rats learned a taste aversion to a 4%(V/V) alcohol solution using lithium chloride as the illness agent. With a between-groups design, subjects were tested with 1%, 4%, or 7% alcohol, beginning either 2 or 21 days after training... Four evaluation methods were used to evaluate three different business software types using a between-groups design, involving 148 individuals of mixed age and gender.... [Source : PASCAL database].

Key term(s)
  • between groups design

French

Domaine(s)
  • Dynamique des groupes
  • Psychologie clinique
OBS

Phraséologie connexe : résultats obtenus pour les (2) traitements ayant fait l'objet d'une comparaison.

Spanish

Save record 27

Record 28 1994-05-01

English

Subject field(s)
  • Position Titles
OBS

Canadian Heritage (PEI).

French

Domaine(s)
  • Titres de postes
OBS

Patrimoine canadien (ÎPÉ)

Spanish

Save record 28

Record 29 1993-10-27

English

Subject field(s)
  • Bankruptcy
CONT

An insolvent person is one who is not bankrupt and who resides or carries on business in Canada, whose liabilities to creditors, provable as claims under the Bankruptcy Act, amount to at least $1000, and :-who is for any reason unable to meet his obligations as they generally become due, or-who has ceased paying his current obligations in the ordinary course of business as they generally become due, or-the aggregate of whose property is not, at the fair evaluation, sufficient, or if deposit at a fairly conducted sale under legal process, would not be sufficient to enable payment of all of his obligations due and accruing due.

French

Domaine(s)
  • Faillites
DEF

Personne qui n'est pas en faillite et qui réside au Canada ou y exerce ses activités, dont les obligations, constituant à l'égard de ses créanciers des réclamations prouvables aux termes de la présente loi, s'élèvent à 1000$ et selon le cas : qui pour une raison quelconque, est incapable de faire honneur à ses obligations au fur et à mesure de leur échéance; qui a cessé d'acquitter ses obligations courantes dans le cours ordinaire des affaires au fur et à mesure de leur échéance.

Spanish

Save record 29

Record 30 1991-06-04

English

Subject field(s)
  • Management Operations (General)
  • Management Theory
  • Training of Personnel
DEF

Developed by R. R. Blake and J. S. Mouton, this is a graphic illustration of the two opposing universals in managerial attitudes and behavior patterns, one being a "concern for people" and the other a "concern for production or services. "It may be used as a base for review, analysis, evaluation and discussion in terms of one's own attitudes and behavior with the objective of working toward possible integration of the two opposing concerns in training for better leadership, management, business, teamwork or intergroup relations skills.

French

Domaine(s)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
  • Théories de la gestion
  • Perfectionnement et formation du personnel
OBS

Représentation schématique imaginée par R.-R. Blake et J.-S. Mouton, montrant les possibilités de concilier les deux principaux styles du management : celui des tenants de l'école de la gestion scientifique, et celui des tenants de l'école des relations humaines. En exposant toutes les orientations que le management peut prendre, cette grille exprime comment en dégager des styles de management plus nuancés. La grille tient compte de ce que les diverses théories du management ne diffèrent finalement que par la manière dont elles combinent deux caractéristiques essentielles, deux "dimensions", à savoir : le degré d'intérêt porté par la Direction de l'entreprise aux problèmes humains, d'une part, le degré d'intérêt porté aux impératifs de la production, d'autre part.

Spanish

Save record 30

Record 31 1988-09-27

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
DEF

An evaluation to determine the present status and future roles of a company's strategic business units(SBUs).

French

Domaine(s)
  • Étude du marché

Spanish

Save record 31

Record 32 1986-10-20

English

Subject field(s)
  • Psychometry and Psychotechnology
DEF

[Evaluation of] supervisory ability and potential in a business-world setting to aid in means of personnel selection, evaluation and training. Description : 50 item paper-pencil multiple-choice test which indicates the extent to which the taker is able to perceive the desired course of action in making business decisions as compared with perceptions and attitudes of managers and subordinates.

French

Domaine(s)
  • Psychométrie et psychotechnique
CONT

Test de Commandement. Le test comprend 50 items et ne fixe pas de limite de temps au sujet. Évaluant l'habileté et le potentiel du superviseur, le test s'insère pertinemment dans un programme de formation.

Spanish

Save record 32

Record 33 1985-04-12

English

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works

French

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres
OBS

Dans le cadre du Programme des étudiants entrepreneurs, Emploi et Immigration

Spanish

Save record 33

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