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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

LINE REPORTING [38 fiches]

Fiche 1 - données d’organisme externe 2021-01-26

Anglais

Subject field(s)
  • Nuclear Plant Safety
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
CONT

It is recommended that regulators have a direct reporting line to the highest levels of government, parliament or safety authorities and that appropriate auditing mechanisms be put in place.

Français

Domaine(s)
  • Sûreté des centrales nucléaires
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
CONT

Il est recommandé qu'un mécanisme de rapport direct soit établi entre les organismes de réglementation et les échelons supérieurs du gouvernement, du Parlement ou des autorités en matière de sûreté, et que des mécanismes de vérification appropriés soient mis en place.

Espagnol

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Fiche 2 2018-09-27

Anglais

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Financial and Budgetary Management
CONT

The role of a corporate finance manager is to maximise bottom line opportunities for a business. Corporate finance managers are responsible for identifying and securing merger and acquisition deals, managing and investing large monetary funds, and buying and selling financial products. The corporate finance manager steers the financial direction of the business, and undertakes all strategic financial planning and reporting to stakeholders. Corporate finance managers handle all aspects of large transactions for a business, including due diligence.

Français

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Gestion budgétaire et financière

Espagnol

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Fiche 3 2017-01-13

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Organization Planning
  • Real Estate
OBS

The implementation of the Real Property Services(RPS) Financial Framework(FF) has brought about many changes to the RPS budgeting, funding and reporting processes. Whereas RPS used to plan and manage its business--as it relates to the management of the Responsibility Centre(RC)--only through the RPS Revolving Fund(RPSRF), it now manages it through both the RPSRF and the Federal Accommodation & Holdings Service Line(FA&HSL). The annual work plan exercise, no longer specific to the RPSRF will now be referred to as the Real Property Services Work Plan(WP).

OBS

Source: Real Property Services 2000-2001 Work Plan.

Terme(s)-clé(s)
  • Real Property Services 2000-2001 Work Plan
  • Real Property Services Workplan
  • RPS Workplan

Français

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Planification d'organisation
  • Immobilier
OBS

La mise en œuvre du Cadre financier (CF) des Services immobiliers (SI) a eu pour effet d'apporter de nombreuses modifications aux processus de budgétisation, de financement et d'établissement des rapports des SI. Alors que les SI avaient l'habitude de planifier et de gérer leurs activités, pour ce qui est de l'administration des centres de responsabilité (CR), uniquement dans le cadre du Fond renouvelable des SI (FRSI), ils les gèrent désormais en faisant appel au FRSI et à la gamme des services des Locaux et avoirs fédéraux (GSLAF). Désormais, le plan de travail annuel, qui ne se rapporte plus expressément au FRSI, portera le nom de Plan de travail (PT) des Services immobiliers.

OBS

Source : Plan de travail 2000-2001 des Services immobiliers.

Terme(s)-clé(s)
  • Plan de travail 2000-2001 des Services immobiliers

Espagnol

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Fiche 4 2015-03-31

Anglais

Subject field(s)
  • Government Accounting
  • Financial and Budgetary Management
CONT

The list of common line objects is based on combinations of financial reporting accounts and object codes that all departments can use.

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité publique
  • Gestion budgétaire et financière
CONT

La liste des articles communs d'exécution représente des combinaisons de codes de CRF [compte de rapports financiers] et des articles que tous les ministères peuvent utiliser.

Espagnol

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Fiche 5 2014-09-08

Anglais

Subject field(s)
  • Communication and Information Management
  • Ethics and Morals

Français

Domaine(s)
  • Gestion des communications et de l'information
  • Éthique et Morale

Espagnol

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Fiche 6 2012-02-13

Anglais

Subject field(s)
  • Social Organization
  • Corporate Structure
  • Administrative Structures (Publ. Admin.)
DEF

Channel(s) of communication and control in an organization, which is composed of and maintained by the operating (line) officers ranging from the top executive to the first-level supervisor.

Français

Domaine(s)
  • Organisation sociale
  • Structures de l'entreprise
  • Structures de l'administration publique
DEF

Ensemble des degrés de la hiérarchie par lesquels chemine la communication au sein d'une organisation.

OBS

Certains auteurs, comme Fayol, établissent une subtile distinction entre la ligne hiérarchique, définie comme «la série des chefs qui va de l'autorité supérieure aux agents inférieurs», et la voie hiérarchique qui est le canal par lequel transitent les communications. Cependant, cette distinction ne tient pas dans la pratique.

Espagnol

Conserver la fiche 6

Fiche 7 2011-12-21

Anglais

Subject field(s)
  • Various Proper Names
  • Telephone Services
  • Transport of Oil and Natural Gas
DEF

The Northwest Territories’ twenty-four hours a day, seven days a week(24/7) toll-free telephone line identified in the Spill Contingency Planning and Reporting Regulations … as well as in the Northwest Territories/Nunavut Spills Working Agreement, and used by government, private enterprise, and the public to notify government and all regulatory agencies of spills in the Northwest Territories and Nunavut.

Français

Domaine(s)
  • Appellations diverses
  • Services téléphoniques
  • Transport du pétrole et du gaz naturel
DEF

Ligne téléphonique sans frais des Territoires du Nord-Ouest disponible tous les jours, 24 heures sur 24 identifiée dans le Règlement sur les exigences en matière de déversements […] ainsi que dans l’Entente sur les déversements dans les Territoires du Nord-Ouest et au Nunavut, et utilisée par les gouvernements, les sociétés privées, et le public pour aviser le gouvernement des Territoires du Nord-Ouest et toutes ses agences réglementaires de déversements dans les Territoires du Nord-Ouest et au Nunavut.

Espagnol

Conserver la fiche 7

Fiche 8 2011-11-10

Anglais

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Statistical Graphs and Diagrams
OBS

When the Business Partnering Model was first presented, the role of a broker within the Director, Human Resources’ team had been developed whose responsibility was routing all requests to the appropriate service centre, tracking all requests to ensure service standards were met, and providing information to managers and the team on the status of individual service transactions. After long discussions, the broker role was replaced by a Business Line Team(BLT). This team is part of the Organization and Resourcing Services. On a matrix basis, a team will be set up for each client Branch/SOA. Headed by a Senior Consultant, reporting to the Resourcing Manager, the team represents a mix of skills and resources to meet client needs as defined by a service agreement negotiatied by the Director, Human Resources. The Senior Consultant, BLT and his/her team will work in partnership with the Director, HR team and will provide constant feed back on results and issues impacting service delivery to the client. Members of the BLT team are at all levels of the organization from support to officer. The make up of the Business Line Team is reviewed annually based on client business plans and service agreements. The Business Line Team is the client's single point of access for staffing, organization design and classification request. It is also responsible for providing these services in the most strategic and cost-efficient way for the client. The Director, HR team will keep the BLT abreast of any client issue, general direction and priority that might impact on service delivery.

Français

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Diagrammes et graphiques (Statistique)
OBS

Confirmé par Services de l'organisation et du ressourcement, Direction générale des ressources humaines, TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux]. Lorsque le modèle de partenariat d'affaires a été présenté, on a défini le rôle d'un aiguilleur au sein de l'équipe du directeur des Ressources humaines qui devait acheminer toutes les demandes au centre de services approprié, faire le suivi des demandes afin de s'assurer que les services rendus étaient conformes aux normes, et informer les gestionnaires et l'équipe sur l'état d'avancement de chaque opération. Après en avoir discuté longuement, on a remplacé le rôle d'aiguilleur par le concept d'ESA [Équipe de secteur d'activité]. Cette équipe fait partie des Services de l'organisation et du ressourcement. Une équipe sera formée pour chaque direction générale ou OSS client sur une base matricielle. Dirigée par un conseiller principal relevant du gestionnaire, Ressourcement, l'équipe représente un agencement de compétences et de ressources visant à répondre aux besoins des clients, tels qu'ils sont établis dans l'entente de service négociée par le directeur des Ressources humaines. Le conseiller principal de l'ESA et son équipe travailleront en partenariat avec l'équipe du directeur des Ressources humaines et lui fournira continuellement de l'information sur les résultats et sur tout problème touchant la prestation des services au client. Les membres de l'ESA sont de tous les niveaux de l'organisation, de l'employé de soutien à l'agent. La constitution de l'ESA est revue chaque année en fonction des plans d'activités des clients et des ententes de service. L'ESA est le seul point de contact des clients pour les demandes de dotation, de design organisationnel et de classification. Elle est également chargée d'offrir ces services de la façon la plus stratégique et efficiente possible. Le directeur des Ressources humaines tiendra le conseiller principal de l'ESA au courant de tout problèm.

Espagnol

Conserver la fiche 8

Fiche 9 2011-07-25

Anglais

Subject field(s)
  • Fire Warning Devices
  • Corporate Security
  • Security Devices
DEF

Audible or visual signal indicating a burglary, fire, etc., which requires emergency action and response to intrusion, fire, smoke, unsafe equipment conditions, equipment failure, reporting line tamper or failure.

CONT

The alarm system computer processes all alarm signals and displays them on the system monitor (screen), with the corresponding graphics plan. The computer terminal is also the data entry tool for programming all points at the DGP [Data gathering panel].

Français

Domaine(s)
  • Alarme-incendie
  • Sécurité générale de l'entreprise
  • Dispositifs de sécurité
CONT

L'ordinateur du système d'alarme traite tous les signaux d'alarme et les affiche à l'écran avec le plan d'étage de couleur appropriée.

Espagnol

Conserver la fiche 9

Fiche 10 2011-07-22

Anglais

Subject field(s)
  • Electrical Engineering
  • Security Devices
  • Corporate Security
DEF

In central station systems, a technique whereby a reporting line is first opened to create a break alarm and then closed to create a closed alarm.

Français

Domaine(s)
  • Électrotechnique
  • Dispositifs de sécurité
  • Sécurité générale de l'entreprise

Espagnol

Conserver la fiche 10

Fiche 11 - données d’organisme externe 2008-06-05

Anglais

Subject field(s)
  • Management Operations
  • Nuclear Power Stations
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
CONT

It is recommended that regulators have a direct reporting line to the highest levels of government, parliament or safety authorities and that appropriate auditing mechanisms be put in place.

Français

Domaine(s)
  • Opérations de la gestion
  • Centrales nucléaires
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
CONT

Il est recommandé qu'un mécanisme de rapport direct soit établi entre les organismes de réglementation et les échelons supérieurs du gouvernement, du Parlement ou des autorités en matière de sûreté, et que des mécanismes de vérification appropriés soient mis en place.

Espagnol

Conserver la fiche 11

Fiche 12 - données d’organisme externe 2008-06-05

Anglais

Subject field(s)
  • Management Operations
  • Public Administration
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
CONT

It is recommended that regulators have a direct reporting line to the highest levels of government, parliament or safety authorities and that appropriate auditing mechanisms be put in place.

Français

Domaine(s)
  • Opérations de la gestion
  • Administration publique
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
CONT

Il est recommandé qu'un mécanisme de rapport direct soit établi entre les organismes de réglementation et les échelons supérieurs du gouvernement, du Parlement ou des autorités en matière de sûreté, et que des mécanismes de vérification appropriés soient mis en place.

Espagnol

Conserver la fiche 12

Fiche 13 2006-11-09

Anglais

Subject field(s)
  • Commercial Aviation

Français

Domaine(s)
  • Aviation commerciale
OBS

Terme uniformisé par le Comité d'uniformisation de la terminologie aéronautique (CUTA) - Opérations aériennes.

Espagnol

Conserver la fiche 13

Fiche 14 2006-10-05

Anglais

Subject field(s)
  • Corporate Structure
  • Finance
DEF

A component of an entity whose activities represent a separate major line of business or class of customer. Such a component may be represented by a plant, a division, or a subsidiary. Its assets, results of operations, and activities should be clearly distinguishable, physically and operationally, from the other assets, results of operations, and activities of the entity for financial reporting purposes.

OBS

"Segment of a business" is not to be confused with "industry segment" as that term is used in financial reporting for segments of a business enterprise.

Français

Domaine(s)
  • Structures de l'entreprise
  • Finances
DEF

Dans le contexte des abandons d'activités, composante d'une entité dans laquelle s'exerce un ensemble d'activités distinct et relativement important, ou visant une clientèle particulière importante pour l'entité dans son ensemble.

OBS

Il peut s'agir d'une usine, d'une division, d'une section ou encore d'une filiale de l'entité.

Espagnol

Conserver la fiche 14

Fiche 15 - données d’organisme externe 2004-10-04

Anglais

Subject field(s)
  • Accounting
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
CONT

Opportunities for improvement in the areas of consistent terminology, accounting for technical line activities and submission of all the information noted in the CCP Service Line Quarterly Reporting Specification were discussed.

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
CONT

On discute des améliorations à apporter sur trois plans : uniformité de la terminologie, comptabilisation des activités des secteurs techniques et présentation de toute l'information demandée dans les Directives pour la présentation des rapports trimestriels par secteur de service dans le cadre du PCC.

Espagnol

Conserver la fiche 15

Fiche 16 - données d’organisme externe 2004-10-04

Anglais

Subject field(s)
  • Information Processing (Informatics)
  • Business and Administrative Documents
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
CONT

Opportunities for improvement in the areas of consistent terminology, accounting for technical line activities and submission of all the information noted in the CCP Service Line Quarterly Reporting Specification were discussed.

Français

Domaine(s)
  • Traitement de l'information (Informatique)
  • Écrits commerciaux et administratifs
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
CONT

On discute des améliorations à apporter sur trois plans : uniformité de la terminologie, comptabilisation des activités des secteurs techniques et présentation de toute l'information demandée dans les Directives pour la présentation des rapports trimestriels par secteur de service dans le cadre du PCC.

Espagnol

Conserver la fiche 16

Fiche 17 - données d’organisme externe 2003-12-23

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Reports
  • Management Operations
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
OBS

Opportunities for improvement in the areas of consistent terminology, accounting for technical line activities and submission of all the information noted in the CCP Service Line Quarterly Reporting Specification were discussed.

Français

Domaine(s)
  • Titres de rapports
  • Opérations de la gestion
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
OBS

On discute des améliorations à apporter sur trois plans : uniformité de la terminologie, comptabilisation des activités des secteurs techniques et présentation de toute l'information demandée dans les Directives pour la présentation des rapports trimestriels par secteur de service dans le cadre du PCC.

Espagnol

Conserver la fiche 17

Fiche 18 2002-09-24

Anglais

Subject field(s)
  • System Names
  • Finance
  • Government Accounting
OBS

The Common Departmental Financial System(CDFS) is a comprehensive on-line departmental financial management and reporting system designed to simplify and streamline financial administration. CDFS was developed to respond to the changing needs for financial management information in the federal government. It complements recommendations outlined in Public Service 2000 which called for departmental line managers to assume a greater responsibility for financial management of the areas under their control. Offered by Public Works and Government Services Canada(PWGSC), CDFS is an optional service. It replaces the FINCON and FINCAP systems. CDFS is a distributed system. Under the current configuration, the PWGSC Mainframe acts as a host while the presentation layer resides at the client site on a Local Area Network(LAN) or workstation.

Terme(s)-clé(s)
  • Common Department Financial System

Français

Domaine(s)
  • Noms de systèmes
  • Finances
  • Comptabilité publique
OBS

Le Système financier ministériel commun (SFMC) est un système ministériel complet de gestion financière et d'établissement de rapports en direct conçu pour simplifier et rationaliser l'administration financière. Le SFMC a été élaboré afin de répondre aux changements dans les besoins en information de gestion financière du gouvernement fédéral. Il donne suite aux recommandations formulées dans le cadre de Fonction publique 2000, selon lesquelles les gestionnaires hiérarchiques devaient assumer une plus grande part de responsabilité quant à la gestion financière des secteurs placés sous leur contrôle. Le SFMC est un service facultatif offert par Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC). Il remplace les systèmes FINCON et COMPFIN. Enfin, le SFMC est un système réparti. Selon la configuration actuelle, le macroordinateur de TPSGC joue le rôle d'hôte, tandis que la couche présentation se trouve dans les locaux du client, intégrée à un réseau local (RL) ou à un poste de travail.

Terme(s)-clé(s)
  • Système ministériel financier commun
  • SMFC

Espagnol

Conserver la fiche 18

Fiche 19 1999-02-22

Anglais

Subject field(s)
  • Corporate Management (General)
  • Decision-Making Process
OBS

Compare to «line reporting».

Français

Domaine(s)
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
  • Processus décisionnel
DEF

Filière qui rattache le fonctionnel à la hiérarchie de l'organisation.

Espagnol

Conserver la fiche 19

Fiche 20 1999-01-28

Anglais

Subject field(s)
  • Financial Accounting
DEF

Reporting of income and assets by segments of a business, usually classified by nature of products sold but sometimes by geographical area where goods are produced or sold.

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité générale
DEF

Communication d'informations portant sur le chiffre d'affaires, les charges, le bénéfice et le capital investi, pour chacun des secteurs d'activité ou secteurs géographiques de l'entreprise.

Terme(s)-clé(s)
  • information sectorielle
  • publication d'information sectorielle

Espagnol

Conserver la fiche 20

Fiche 21 1998-08-25

Anglais

Subject field(s)
  • Organization Planning
DEF

Title of Section III of departmental performance reports. It provides for a focus on reporting performance accomplishments. The material is to be organized departmentally, in a business line approach, or a combination of both and, if essential to clear understanding, by service line.

OBS

Section III includes usually three parts: A. Performance Expectations; B. Performance Accomplishments; C. Key Reviews.

Français

Domaine(s)
  • Planification d'organisation
DEF

Titre de la Partie III des rapports ministériels sur le rendement qui met l'accent sur les réalisations qui peuvent être exposées à l'échelle du Ministère, par secteur d'activité, ou encore selon une approche mixte. S'il le faut, on peut aussi procéder par secteur de service.

OBS

Cette partie constitue l'essentiel du rapport sur le rendement.

OBS

La Partie III comprend habituellement les trois sous-sections suivantes: A) Attentes en matière de rendement; B) Réalisations en matière de rendement; C) Principaux examens.

Espagnol

Conserver la fiche 21

Fiche 22 1998-08-17

Anglais

Subject field(s)
  • Customs and Excise
CONT

The [Integrated Primary Inspection Line(IPIL) System] will allow input from a variety of processes/systems(e. g., licence plate and document readers, manual input, transponder transmissions, telephone reporting, interfaces with other systems, optical cards, etc.), and will automate background checks.

Français

Domaine(s)
  • Douanes et accise
CONT

Le SIGLIP [services intégrés de gestion de la ligne d'inspection primaire] permettra l'entrée de données à partir de toute une gamme de processus/systèmes (p.ex., lecteurs de plaque minéralogique et de documents, entrées manuelles, transmissions de transpondeurs, déclarations par téléphone, interfaces avec d'autres systèmes, cartes optiques, etc.) ainsi que l'automatisation des vérifications des antécédents.

Espagnol

Conserver la fiche 22

Fiche 23 1998-08-17

Anglais

Subject field(s)
  • Customs and Excise
CONT

The [Integrated Primary Inspection Line(IPIL) System] will allow input from a variety of processes/systems(e. g., licence plate and document readers, manual input, transponder transmissions, telephone reporting, interfaces with other systems, optical cards, etc.), and will automate background checks.

Français

Domaine(s)
  • Douanes et accise
CONT

Le SIGLIP [Services intégrés de gestion de la ligne d'inspection primaire] permettra l'entrée de données à partir de toute une gamme de processus/systèmes (p.ex., lecteurs de plaque minéralogique et de documents, entrées manuelles, transmissions de transpondeurs, déclarations par téléphone, interfaces avec d'autres systèmes, cartes optiques, etc.) ainsi que l'automatisation des vérifications des antécédents.

Espagnol

Conserver la fiche 23

Fiche 24 1998-08-17

Anglais

Subject field(s)
  • Customs and Excise
CONT

The [Integrated Primary Inspection Line(IPIL) System] will allow input from a variety of processes/systems(e. g., licence plate and document readers, manual input, transponder transmissions, telephone reporting, interfaces with other systems, optical cards, etc.), and will automate background checks.

Français

Domaine(s)
  • Douanes et accise
CONT

Le SIGLIP [Services intégrés de gestion de la ligne d'inspection primaire] permettra l'entrée de données à partir de toute une gamme de processus/systèmes (p.ex., lecteurs de plaque minéralogique et de documents, entrées manuelles, transmissions de transpondeurs, déclarations par téléphone, interfaces avec d'autres systèmes, cartes optiques, etc.) ainsi que l'automatisation des vérifications des antécédents.

Espagnol

Conserver la fiche 24

Fiche 25 1998-06-15

Anglais

Subject field(s)
  • Security Devices
DEF

Part of an alarm system, a wire-type electrical circuit between the protected area an the monitoring station.

Français

Domaine(s)
  • Dispositifs de sécurité

Espagnol

Conserver la fiche 25

Fiche 26 1997-09-17

Anglais

Subject field(s)
  • Corporate Structure
  • Administrative Structures (Publ. Admin.)

Français

Domaine(s)
  • Structures de l'entreprise
  • Structures de l'administration publique
DEF

Situation d'un poste dans la filière hiérarchique d'une organisation.

Espagnol

Conserver la fiche 26

Fiche 27 1997-06-12

Anglais

Subject field(s)
  • Government Accounting
  • Financial and Budgetary Management
DEF

A level of classification by object used by departments and central agencies.

CONT

To accommodate the need for differing degrees of detail, several levels of classifications by objects are used. In descending order of aggregation, they are : categories; sub-categories; standard objects; reporting objects; sub-reporting objects; economic, source and class objects; and departmental(or line) objects.

CONT

Sub-categories are a primary breakdown of each category. In many cases, they are the same as standard objects.

Terme(s)-clé(s)
  • subcategory

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité publique
  • Gestion budgétaire et financière
DEF

Un des niveaux de classification par article qu'utilisent les ministères et les organismes centraux.

CONT

Étant donné la diversité des besoins en information, plusieurs niveaux de classification par article sont utilisés. Ils suivent un ordre descendant d'agrégation de la manière suivante : catégories; sous-catégories; articles courants, articles de rapport; articles de sous-rapport; articles économiques, d'origine et de classification et articles ministériels (ou d'exécution).

CONT

Chaque catégorie se divise d'abord en sous-catégories, lesquelles correspondent, dans bien des cas, aux articles courants.

Espagnol

Conserver la fiche 27

Fiche 28 1997-03-11

Anglais

Subject field(s)
  • Government Accounting
  • Public Sector Budgeting
  • Financial and Budgetary Management
DEF

A classification of expenditure according to its nature, e. g. salaries, wages, material and supplies, construction. Objects are classified as follows : standard object... reporting object... sub-reporting object... economic object... line object... asset object...

OBS

Objects of expenditure comprise 4 categories - Services, Goods, Transfer Payments and Other Expenditures.

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité publique
  • Budget des collectivités publiques
  • Gestion budgétaire et financière
DEF

Classification des dépenses selon leur nature, par exemple traitements, salaires, fournitures et approvisionnements, construction. Les articles sont classés comme suit : article courant [...] article de rapport [...] article de sous-rapport [...] article économique [...] article organique [...] article d'actif [...]

OBS

Les articles de dépenses se divisent en quatre catégories - les services, les biens, les paiements de transfert et les autres dépenses.

Espagnol

Conserver la fiche 28

Fiche 29 1997-02-13

Anglais

Subject field(s)
  • Government Accounting
OBS

... to create standard sub-classifications and codes for the financial information required for effective executive and departmental management action as well as for economic analysis... [the] expenditure coding system imposes upon all departments and certain agencies of government a uniform system of coding expenditures... based on three levels of objects of expenditure, i, e. line, reporting and standard.

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité publique

Espagnol

Conserver la fiche 29

Fiche 30 1997-01-23

Anglais

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Government Accounting
CONT

To enable central agencies to obtain data on consolidated accounts and the Receiver General to produce reports on a consolidated basis, a separate column has been included in the Master List of Objects(in Section 8. 2. 3. 4) to show the consolidated standard objects to which each of the relevant class objects in sub-Categories 81 to 85 pertains. This will have no impact on departmental line objects or on the class objects, but will provide additional information for those requiring it on a government-wide basis for reporting or other purposes.

Français

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Comptabilité publique
CONT

Afin de permettre aux organismes centraux d'obtenir de l'information sur les comptes consolidés, et au receveur général d'établir des rapports consolidés, une colonne a été ajoutée à la liste type d'articles (section 8.2.3.4) afin d'indiquer à quel article courant consolidé appartient chaque article de classification pertinent des sous-catégories 81 à 85. Cet ajout n'a aucune répercussion sur les articles d'exécution ministériels ni sur les articles de classification, mais il permettra de fournir des renseignements additionnels à l'échelle de la fonction publique fédérale à des fins de rapports ou à d'autres fins.

Espagnol

Conserver la fiche 30

Fiche 31 1997-01-23

Anglais

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Government Accounting
CONT

To enable central agencies to obtain data on consolidated accounts and the Receiver General to produce reports on a consolidated basis, a separate column has been included in the Master List of Objects(in Section 8. 2. 3. 4) to show the consolidated standard objects to which each of the relevant class objects in sub-Categories 81 to 85 pertains. This will have no impact on departmental line objects or on the class objects, but will provide additional information for those requiring it on a government-wide basis for reporting or other purposes. To enable the consolidated transactions related to loans, investments and advances to be eliminated, some new class objects were added in sub-category 50.

Français

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Comptabilité publique
CONT

Afin de permettre aux organismes centraux d'obtenir de l'information sur les comptes consolidés, et aux receveur général d'établir des rapports consolidés, une colonne a été ajoutée à la liste type d'articles (section 8.2.3.4) afin d'indiquer à quel article courant consolidé appartient chaque article de classification pertinent des sous-catégories 81 à 85. Cet ajout n'a aucune répercussion sur les articles d'exécution ministériels ni sur les articles de classification, mais il permettra de fournir des renseignements additionnels à l'échelle de la fonction publique fédérale à des fins de rapports ou à d'autres fins. Afin que l'on puisse supprimer les opérations consolidées ayant trait aux prêts, aux dotations en capital et aux avances, certains articles de classification ont été ajoutés à la sous-catégorie 50.

Espagnol

Conserver la fiche 31

Fiche 32 1996-11-05

Anglais

Subject field(s)
  • Government Accounting
DEF

A type of classification which accounts for the type or nature of expenditures, the sources of revenues, and the causes of changes to financial claims and obligations.

OBS

To accommodate the need for differing degrees of detail, there are several levels of classification by object. In descending order of aggregation, they are categories; sub-categories; standard objects; reporting objects; sub-reporting objects; economic, source and class objects; and departmental(or line) objects.

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité publique
DEF

Type de classification qui sert à préciser la nature des dépenses ou la provenance des recettes et, dans le cas des créances et des dettes, les causes de leur augmentation ou de leur diminution.

CONT

Étant donné la diversité des besoins en information, plusieurs niveaux de classification par article sont utilisés. Ils suivent un ordre décroissant d'agrégation de la manière suivante : catégories; sous-catégories; articles courants; articles de rapport; articles de sous-rapport; articles économiques, d'origine et de classification et articles ministériels (ou d'exécution).

Espagnol

Conserver la fiche 32

Fiche 33 1996-11-05

Anglais

Subject field(s)
  • Government Accounting
DEF

The classification level of operations which accounts for the type or nature of expenditures and the sources of revenues. In descending order of aggregation, the levels of classification by object are : categories; sub-categories; standard objects; reporting objects; sub-reporting objects; economic, source and class objects; and departmental or line objects.

Français

Domaine(s)
  • Comptabilité publique
DEF

Niveau de classification des opérations servant à préciser la nature des dépenses ou la provenance des recettes. Les niveaux de classification par article suivent un ordre descendant d'agrégation de la manière suivante : catégories; sous-catégories; articles courants, articles de rapport; articles de sous-rapport; articles économiques, d'origine et de classification et articles ministériels (ou d'exécution).

Espagnol

Conserver la fiche 33

Fiche 34 1996-07-03

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
OBS

Statistics Canada.

OBS

There are data on all taxfilers reporting charitable donations on line 340 of the individual tax form T1.

Français

Domaine(s)
  • Titres de monographies
OBS

Statistique Canada.

OBS

Les données présentées portent sur l'ensemble des personnes ayant déclaré des dons de charité à la ligne 340 de la déclaration de revenus T1.

Espagnol

Conserver la fiche 34

Fiche 35 1992-01-15

Anglais

Subject field(s)
  • Rail Transport Operations
  • Freight Service (Rail Transport)
DEF

The reporting of car movements and other data from mechanized line points to the headquarters’ computer center.

OBS

Term officially approved by Canadian Pacific Ltd.

Français

Domaine(s)
  • Exploitation (Transport par rail)
  • Trafic marchandises (Transport par rail)
DEF

Compte rendu des mouvements de wagons et d'autres données effectué par les points réseau dotés de terminaux à l'intention du centre informatique du siège social.

OBS

Termes uniformisés par Canadien Pacifique Ltée.

Espagnol

Conserver la fiche 35

Fiche 36 1990-02-19

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works

Français

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres

Espagnol

Conserver la fiche 36

Fiche 37 1988-10-13

Anglais

Subject field(s)
  • Military (General)
  • Finance
OBS

Code which describes the nature of the expenditure. Frequently referred to as departmental line object, it is a five character numeric code, the first two characters indicate the standard object of expenditure, the first three represent the reporting object, and the remaining two numerics round out the resource code number.

Français

Domaine(s)
  • Militaire (Généralités)
  • Finances
OBS

Code qui décrit la nature de la dépense. Il s'agit d'un code de cinq chiffres que l'on qualifie souvent d'article d'exécution du ministère, et dont les deux premiers chiffres correspondent à l'article courant de dépense, les trois premiers représentant par ailleurs l'article de rapport et les deux derniers, le numéro de code de ressources.

Espagnol

Conserver la fiche 37

Fiche 38 1980-04-14

Anglais

Subject field(s)
  • Air Transport

Français

Domaine(s)
  • Transport aérien
OBS

terme d'usage obligatoire au Bureau des Traductions.

Espagnol

Conserver la fiche 38

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